Back home! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu Back home! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu

Back home!

Door: Martijn en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marjorie

20 Augustus 2005 | Nederland, Tilburg

Hoi Allemaal,

Hier ons allerallerlaatste berichtje van onze geweldige reis door Azie!
Wat een hoop fantastische indrukken, mensen en plaatsen hebben we gezien en beleefd.
Echt helemaal super!

Na ons laatste berichtje hadden we besloten om in Thailand nog even te gaan genieten van een heerlijk strandje en ons natuurlijk mentaal ook voor te bereiden om weer terug te gaan naar het schone en tot in de puntjes toe geregelde Nederland.
Zo kwamen wij, na enig onderzoek, terecht op Koh Phangan. Dit eiland is bij de meesten meer bekend als HET eiland waar de enorme full moon party's gehouden worden. Toch heeft dit eiland ook prachtige rustige stranden als je je zo'n 45 minuten van de haven laat vervoeren door een pick up truck.
Wat een prachtig strand!
Heerlijk genieten in onze hangmat,van de rust en de prachtige natuur. Na een week konden we verkassen naar voor ons de mooiste bungalow van het strand met een zee van ruimte en maar liefst 2 grote boxpringbedden. En dat voor maar 12 eurootjes...
We hebben daar nog geprobeerd om een dagje het eiland rond te toeren met een scootertje maar aangezien de wegen bijna onbegaanbaar en erg steil waren was dit niet echt erg ontspannen. Vooral toen we met onze scooter net zo hard achteruit van de berg gingen als dat we omhoog waren gegaan was dit plan snel weer van de baan.
Levensgevaarlijk!
Dan maar weer heerlijk genieten van het strand, de hondjes en de prachtige zonsondergangen en boeken verslinden.

Kortom we hebben het heerlijk gehad de laatste weekjes maar waren er ook weer aan toe om weer terug te keren naar ons vertrouwde kikkerlandje en onszelf weer eens een beetje nuttig te gaan maken.

Natuurlijk verliep onze terugreis weer eens niet zoals gepland. De vlucht van Bangkok naar Qatar verliep vrij soepel met maar anderhalf uur vertraging. Heerlijke vlucht van Qatar naar Londen met spelletjes, films en cd's op een eigen beeldschermpje...bijna tijd te kort.
Toen we eindelijk dachten bijna thuis te zijn en we al over ons ieniemienie-landje gevlogen waren, kwam ons in Londen de onaangename verrassing ter gehore dat alle vluchten van British Airways gecancelled waren.
DUS OOK ONZE VLUCHT!!
Echt super balen! Sta je daar....
Telefoontje maar aangezet om onze familie en vrienden ervan te weerhouden om naar Amsterdam te reizen. Kregen we een smsje van Sindy (zusje van Marjorie).
Ze had over de staking al het een en ander gehoord en had voor ons voor de zekerheid maar de 2 laatste plaatsen van KLM geboekt naar Nederland voor die avond. Alles was geregeld, alleen de tickets nog ophalen en dan was alles geregeld.....we konden het bijna niet geloven.
Londen Heathrow was overladen met mensen die de komende dagen echt geen kans meer hadden op een vlucht, maar wij hadden in ieder geval wel tickets!
In Londen kregen we al te horen dat we het wel konden vergeten dat onze bagage nog aan zou komen die dag, want ook het bagagepersoneel was aan het staken. Dit deed ons echter niet zoveel meer, we waren al heel erg blij dat we terug konden vliegen.
Vanuit Londen zijn we dan uiteindelijk vertrokken in een Fokker 50, wat een erg leuke ervaring was, om uiteindelijk aan te komen in Rotterdam waar familie en vrienden ons op stonden te wachten.
Moe maar voldaan weer terug in het (voor ons) vooral koude kikkerlandje.

Inmiddels hebben we weer kunnen genieten van een heerlijke bruine boterham met kaas en een goed glas melk en natuurlijk alle heerlijkheden die we daar niet hebben kunnen krijgen. Ook is er alweer het een en ander ons huisje ingesleept, hebben we weer een telefoonaansluiting (nieuwe nummer 013-4634619)en genieten we nog elke dag van alles wat we voor de reis aan luxe hadden.

Wij willen iedereen erg bedanken voor het mee lezen en -leven van onze avonturen en verhalen, de leuke reacties en mailtjes waar we erg naar uit keken en alle hulp van iedereen die meegeholpen heeft dit een voor ons onvergetelijke reis te maken!!!

Veel liefs,

Martijn en Marjorie

• 20 Augustus 2005 - 15:22

Ad En Mariette:

Ook wij willen jullie heel hartelijk bedanken voor jullie geweldige verslaglegging!!! Wat hebben we toch mee mogen genieten. Onze kennis van Azie is heel wat rijker geworden dank zij jullie. Het is weer o zo fijn om jullie nu weer wat dichter bij ons te hebben.
    Wij wensen jullie veel sukses met het oppakken van de draad hier. En ook dit reisverslag is weer geweldig daar hadden wij ook wel willen zitten!Veel liefs van en nogmaals bedankt !!!!!!!!! xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 20 Augustus 2005 - 21:24

Anette:

Welkom thuis!!!! Marjorie, ik heb genoten van jullie verhaal, maar vind het ook wel heel gezellig om je weer op school te zien. Tot donderdag!!!

• 21 Augustus 2005 - 09:00

Jaco En Diana:

Fijn dat jullie alles gezond en wel weer overleefd hebben met z'n tweetjes en lief en leed gedeeld hebben....nu maar weer wennen aan huisje-boompje-beestje en dat is ook niet verkeerd!!We zijn blij dat jullie er weer zijn!!!!!!

• 25 Augustus 2005 - 12:33

Irenza:

tja helaas weer voorbij geen verhalen en mooie foto's meer!! wauw wat een strand! super! Echt iets moois om naar terug te kijken!! groetjes Irenza

• 26 Augustus 2005 - 15:20

Harrie, Monique, Tessa En Finn:

Hallo Martijn en Marjorie.. leuk te lezen dat jullie ook weer terug zijn in the rainy season.
    Wij zijn precies vorige week teruggekomen, na nog wat omzwervingen door Thailand. Wij gingen de dag na jullie van Phangan weg, niachttrein naar BKK (Finn lag in een bovenbed, wel wat scary, regelmatig checken of hij er door het gehobbel niet zou uitvallen en met sarongs proberen extra beveiliging te spannen, maar gelukkig ging het goed en voelde hij zich daarna heel volwassen...
    Direct de taxi naar het vliegveld genomen en doorgevlogen naar Chiang Mai. Daar een paar dagen geweest en letterlijk een paar uur voordat de hele stad zou overstromen (dat lazen we de volgende dag in de krant) naar Phuket gegaan, voor nog zo'n 3 dagen. Een bizar idee, dat op de night market de mensen tot op borsthoogte door het water ploegden. Treinrails weg, geen vervoer meer mogelijk. Enorme schade voor de markt. Wellicht hadden we er anders nu nog gezeten..
    Phuket was wel bijzonder. Niet dat ik er nog een keer heen zou willen, maar je zag de opbouw van de kustlijn en de leegte in de restaurantjes enzo. Verder is het Costa del Thailand, dus niks voor mij. We hebben goeie herinneringen aan ons diner a la sable, (hellooo babyyyy!!)
    Hoop dat de eerste week werken goed is gelukt, marjorie. Als je zin hebt, laat het ons weten!
    Dag!
    Harrie

• 27 Augustus 2005 - 10:11

Tessa:

hoi hoe gaat het met jullie????????
    Ik ben weer terug in Nederland en hier is het hartstikke koud.
    Lange broeken aan en dikken sjaalen om.
    Ik vond het leuk om jullie te ontmoeten.
    Op het strand op kopanhan.
    Met bekkie en het luchtbed.
    En een wedstrijdje uno.

doei
    tessa en finn, harrie en moniqeu

• 20 Oktober 2005 - 19:18

Bart:

Hey Martijn, leuke site hoor! Echt een belevenis zo'n reis. Het lijkt me super om een keer mee te maken. Als we aankomende zomer naar Thailand gaan, dan zoek ik je op voor informatie. Tot bij Arendse! Gr. Bart

• 18 Januari 2006 - 12:20

Arjan:

En zoals altijd veel te laat.
    Hartstikke leuk!

Welcome back.

• 10 Augustus 2006 - 21:00

Dave:

Hey Martijn en natuurlijk Marjorie, leuk en ook handig om jullie verhalen te lezen. Nog 'n weekje en dan vliegen wij al weer.
    Groetjes Dave (jeweetwel van Arendse Haulthclub)