Namaste Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu Namaste Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu

Namaste Nepal!

Door: Martijn en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marjorie

08 Mei 2005 | Nepal, Kathmandu

Hier zijn we weer,

We genieten nog steeds erg van alle leuke reacties! Natuurlijk weer erg bedankt hiervoor.

Onze laatste mail kwam vanuit Cambodja waar het erg warm en benauwd was. Vanuit Siem Reap zijn we met de bus hobbeldebobbel stuiter naar Thailand vertrokken. Natuurlijk ook weer wat douane-perikelen en een heel stuk lopen met backpack. Op zich niet zo'n probleem maar wel als je een enorme stortbui over je heen krijgt!
Doorweekt, maar blij met een vlakke weg vervolgden we onze weg naar Bangkok waar we ook wel weer veel zin in hadden.
Daar hebben we heerlijk van de wat meer ontwikkelde en relaxte sfeer genoten.(Sommigen pakken dit wel heel serieus op, het lijkt soms wel of toeristen er niet raar genoeg bij kunnen lopen in Bangkok.)Wel lekker een paar daagjes rondgeslenterd en onze reis vervolgd naar Ko Samet.
Ko Samet is een eilandje rechtsonder Bangkok met witte stranden en een prachtig blauwe zee. Hier gaan veel Thaise mensen naartoe. Het was er heerlijk vooral omdat er op ons strand geen toeristen waren. Na een dagje kwam Kriek (Martijn K) ook even langs voor een tussenstop van zijn reis van Nepal naar Beiing. En zo hebben we lekker even genoten en bijgekletst.

Terug in Bangkok hebben we nog geprobeerd om het oude paleis te bezoeken, maar deze was gesloten jammer genoeg.
Helaas werd het ticket ook onze vlucht naar Nepal geannuleerd om een of andere vage reden en moesten we enkele dagen wachten om onze reis verder te kunnen zetten.
Op 2 Mei konden we dan eindelijk naar Nepal!
Met een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig, heerlijk genoten van een paar glaasjes echte wijn... hik.
Na ons te hebben geinstalleerd in een kamer van 4 dollar(later bleek waarom; een hard bed en kussen en een koude douche!) lekker genoten van Kathmandu.
Het is echt prachtig hier in Nepal!
We zijn de grote stupa's al gaan bekijken en ook naar een plaats geweest waar ze doden ritueel verbranden aan de rivier. Best raar om dat mee te maken. Nadat ze de mensen een uur of 3 laten branden gooien ze de resten in de rivier en die worden vervolgens weer opgegeten door de honden.....dat was erg smerig!
Daar hebben we ook onze eerste ontmoeting gehad met de Holy(?)men. Dat schijnen heilige mannetjes te zijn maar wij hebben daar nog onze bedenkingen over.
Vanuit Kathmandu zijn we verhuisd naar Bhaktapur, een klein historisch stadje in de buurt van Kathmandu. Het lijkt of de tijd hier stil heeft gestaan. Geen toeristen en gewoon genieten van alles wat er om je heen gebeurd! 's Avonds komen de oude mannen bijeen om te bidden en beginnen dan te klingelen en trommelen, heel bijzonder allemaal!

Eigenlijk te veel om te vertellen. Aanstaande zaterdag gaan we 7 dagen in een 4-wd naar Tibet, waar we erg naar uitkijken!
Het moet een van de mooiste trips ter wereld zijn!! We reizen van Kathmandu naar Lhasa - Tibet door de Himalaya.
Als tussenstop gaan we naar het basecamp van de Mt. Everest.(5250 meter)
Dus dan hebben we wel weer genoeg te vertellen voor een nieuw verhaal.

Tot de volgende keer!

Marjorie en Martijn

• 08 Mei 2005 - 17:37

Anette:

Hoi Marjorie en Martijn,
    Ik begin echt jaloers te worden op jullie avontuur. Hier hadden we afgelopen week meivakantie: koud, nat, saai....... en morgen weer aan de slag voor de laatste periode. Ik krijg steeds meer zin om ook op reis te gaan!!!! Geniet met volle teugen!!!!!!

veel liefs,

Anette

• 08 Mei 2005 - 19:52

(Tante) José (en Richard):

Voor het eerst zijn we er in geslaagd om de goede homepage voor jullie berichten te vinden. We gaan het verder volgen! We krijgen zelf heel veel zin om meteen het vliegtuig te pakken en alles zelf te bekijken. Veel plezier daar!!
    J+R

• 08 Mei 2005 - 20:20

Jacco En Diana:

lieverds,het ziet er weer geweldig uit allemaal en wat een fantastische plannen voor Tibet,bofferds!!!Gelukkig kunnen we zo jullie reis goed volgen en ervan meegenieten!!Veel liefs en blijf je verwonderen!!xxx poot van de beer!!

• 09 Mei 2005 - 12:11

Pee:

Hee Luitjes,

Whoa, wat zien jullie er relaxed uit zeg! Helemaal ontspannen? Wat een prachtig land is Nepal.

Ben afgelopen week een weekje naar Kreta geweest met Pauline; heel erg bij gekomen (en gekleurd ;))
    Nu weer hard aan het werk voor de studie(stage staat voor de deur en ik moet een goed bedrijf zien te vinden).

Ik hoop dat jullie nog een goede reis tegemoet gaan en begin stiekem ook aan zo'n mooie reis aan het dromen...zzz
    Ach, eerst afstuderen en wat sparen voordat dat zal gebeuren.

Ik wens jullie het allebeste en volg jullie met veel plezier!

Pee.

• 11 Mei 2005 - 15:04

Hans:

Jullie brengen me op allerlei goede ideeën voor
    de invulling van mijn aan-
    staande vrije tijd
    Tot begin juli,geniet ervan
    en kom gezond weer terug

groeten,

Hans

• 12 Mei 2005 - 10:15

Gemma:

Ola,

Lief dat jullie ook af & toe op onze website kijken! We genieten van jullie mails & foto's, na Afrika moeten we Azië maar op het lijstje zetten ;-)

Tot snel, liefs Gemma

• 13 Mei 2005 - 15:11

Ad En Mariette:

wij wensen jullie veel reis plezier morgen met de reis naar Tibet. Ga genieten en laat de indrukken tot jullie komen!
    En weer heelhuids terug komen!veel liefs en een dikke kus van ons xxx

• 20 Mei 2005 - 13:03

Kriek:

Gave foto's zeg!!, eeehhh behalve die ene dan haha. ben benieuwd naar de foto's van Tibet. succes en veel plezier!!

• 20 Mei 2005 - 22:04

Lia,:

Ik volg in nederland de reis van mijn man Stephan en zijn vrienden Marcel en Hans die jullie ontmoet hebben in Tibet. Ik las vandaag jullie berichtje in het gastenboek en heb even een kijkje genomen in jullie dagboek en reisverslag. Erg leuk om te lezen en de foto's te bekijken.Stephan en vrienden zijn vandaag aangekomen in Kathmandu.
    Geniet van jullie prachtige wereldreis. Lia