Luxe in Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu Luxe in Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu

Luxe in Cambodja

Door: Martijn en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marjorie

17 April 2005 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi Allemaal,

Hier zijn we weer vanuit een zonnig en ontzettend warm Cambodja.

Iedereen weer ontzettend bedankt voor de leuke berichtjes!

We hebben ons laatste berichtje geschreven in Saigon. Daar hebben we na een aantal daagjes Jacco en Diana ontmoet.(Ouders van Martijn.)
We kregen een heerlijk (5 sterren!!!) welkomsthotel met alles erop en eraan. Tv,slofjes, badjasjes, badje, zwembadje en een heerlijk buffet met alles wat we zo gemist hadden. Mmmmmmmm.. dat was echt super genieten!
Natuurlijk hebben we ook nog het een en ander bekeken in de omgeving van Saigon.
De Cu Chi tunnels waren erg indrukwekkend, deze gebruikten de Vietnameesjes in de oorlog om te vechten tegen de Amerikanen.
Aangezien de gangen erg klein en smal waren konden de Amerikanen er maar moeilijk of niet doorheen. Het was een enorm groot gangenstelsel.

Vanuit Saigon zijn we naar Cambodja gevlogen. Ook in Phnom Penh hadden we weer een heerlijk hotelletje.
In Phnom Penh hebben we eerst de S-21 gevangenis bezocht waar de gevangenen in de tijd van Pol Pot werden gemarteld voordat ze naar de killing fields gingen.
Onvoorstelbaar gruwelijk!
Later hebben we deze bekende killing fields (van Choeng Ek) bezocht. Honderden opgestapelde schedels en paden waar de beenderen en tanden nog uit de grond steken.
Erg luguber allemaal! Zo'n 30 jaar geleden heeft Pol Pot een derde van de bevolking hier vermoord....

Na deze gruwelijkheden hebben we daar nog het Nationaal Museum bezocht en een prachtige pagode. En uitgeput in een heerlijk bedje gedoken om de volgende dag weer om half 5(jawel..) op te staan om naar Siem Reap te vliegen.

In Siem Reap konden we ons weer vestigen in een droom van een hotel.
Mmmmm... weer een prachtig zwembad met palmbomen en alles er op en eraan. Echt net een sprookje.

In Siem Reap zijn we natuurlijk de Angkor tempels gaan bekijken. Prachtig!!!
Echt enorm indrukwekkend.
Het is natuurlijk niet voor niks een van de wereldwonderen! Een enorm groot complex waar je niet uitgekeken raakt. We hebben daar dan ook wel een paar daagjes voor nodig gehad, maar als je zou willen kun je daar wel een week ronddolen. Echt een aanrader voor iedereen die nog eens van plan is deze kant op te gaan!

Ook nog een heerlijk boottochtje gemaakt over het Tonle Sap meer.

Na gisteren afscheid genomen te hebben van Jacco en Diana en alle luxe zitten we nu nog in Siem Reap om vervolgens morgenvroeg de bus te nemen naar Bangkok.

We laten snel weer van ons horen!

Veel groetjes,

Marjorie en Martijn

PS De fotootjes volgen waarschijnlijk morgen vanuit Bangkok, het lukt hier niet.

• 17 April 2005 - 15:07

Anette:

't Is weer een mooi verhaal geworden. Keileuk om jullie avontuur op de voet te volgen. Ik ben erg benieuwd naar de bijhorende foto's.

groetjes,

Anette

• 17 April 2005 - 19:24

Maureen:

Hoi Marjorie en Martijn,

Heb nog niets van me laten horen maar heb al jullie verhalen op de voet gevolgd. Kun je je voorstellen dat ons leventje hier gewoon doorgaat? Wel dus...!
    Wij gaan komende week aan onze voorstelling werken op school. Ik mag een weekje trommelen.

Volgens mij hebben jullie de smaak aardig te pakken, want de ellende in de eerste mailtjes lijkt een beetje voorbij. Of je bent er aan gewend geraakt.
    Geniet in ieder geval met volle teugen, wat goed zal lukken zo zonder sigaretten!

Veel groeten van Maureen

• 18 April 2005 - 06:55

Jacco,Diana:

Nou,wij zijn weer thuis hoor!Ongelooflijk hoe snel je weer in de "gewone"wereld terug bent.....blijf genieten en je verbazen!!!Na heel gezellige dagen samen,volgen we jullie verhalen nu maar weer verder via het net en zijn heel benieuwd naar de foto's!!Dikke zoen van die 2 grijze duiven.

• 18 April 2005 - 07:17

Gemma:

Wat klinkt het allemaal super! We hebben gisteren J&D veilig opgehaald van Schiphol en we hebben genoten van de verhalen en (een deel van) jullie foto's!!

Geniet, liefs Gemma

• 18 April 2005 - 07:25

Pee:

Hee Oom en Tante, welkom thuis! Ben benieuwd naar de foto's en verhalen.
    Martijn en Marjorie: blijf genieten!!

Ben hartstikke jalours op jullie...

Bye, Pee

• 19 April 2005 - 12:01

Eline:

Nou ,bij deze een berichtje via de site.

Nou,het zwembad en de hotelkamer,zien er inderdaad wel super de luxe uit.

ik ben echt jaloers..
    lijkt me ook wel tof zo'n wereldreis,je leert allerlei culturen kennen.
    En jammer genoeg zie je ook de sombere dingen,zoals die ene foto.

Groetjes Eline

• 19 April 2005 - 12:16

Martijn:

Hallo lieve mensen,
    Veel leuke foto`s van de Angkor tempels en van de familie zijn helaas te groot om op de site te zetten. Die houden de meesten dan maar tegoed...

Groeten,

Martijn en Marjorie

• 19 April 2005 - 21:20

Ad En Mariette:

Wat een verwennerij zo samen met Jacco en Diana.Samen genieten van een deel van jullie reis geweldig toch!Blijf genieten en het zal wel niet meer zo lux worden!Dan kun je erover dromen!
    geweldig verslag met weer met mooie foto's!En we mogen weer meegenieten.
    Veel liefs van ons xxx!!!

• 22 April 2005 - 07:45

Laurens:

Hoi Tijntje en Marjorie,

Ik lees dat alles goed met jullie gaat. Sorry dat er van mij nu pas een berichtje komt "Martijn" Druk, Druk, Druk. Moet nu alles alleen doen, snik snik snik. Maar verder gaat het hier goed. Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd tegemoed gaan. En zal snel jullie site weer bezoeken.

Groetjes Laurens

• 26 April 2005 - 15:32

Lien:

Hé reizigers, wat een prachtige foto's zeg! En wat maken jullie veel mee... De voorstelling was een succes, marjorie! Het was erg leuk en de (meeste) leerlingen waren erg enthousiast. Ja, inderdaad, dat heb je écht gemist. Komt goed want onze Wiebe SPielberg heeft het allemaal gefilmd en er komt een skon dvdke van!
    Tot de volgende keer!