Aangekomen in Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu Aangekomen in Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Laos

Door: Martijn en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marjorie

23 Februari 2005 | Laos, Vientiane

Hallo daar!

We zijn er weer!!

Inmiddels na een flink vermoeiende reis van een uurtje of 13 (met diverse uren wachten in een kroegje voor het vertrek, want daar krijgt de bus-chauffeur een commissie voor... dat gebeurt ook diverse malen onderweg bij restaurantjes.. zelfde verhaal). Nog een uurtje of 2 gewacht aan de grens van Laos, maar nu zitten we er.

Bangkok was erg goed bevallen. We waren er al 2 keer eerder geweest en hebben dan ook weinig nieuwe dingen gezien.
Nee, zelfs geen films!!!
We hebben lekker rondgeslenterd door de eindeloze steegjes en straatjes. Ook Chinatown hebben we nog even bezocht. Onvoorstelbaar wat ze daar allemaal verkopen!

Heerlijk zitten genieten van alle vreemde vogels die over Khaosan Road lopen en die er af en toe lijkt het wel een wedstrijd van maken om er zo alternatief mogelijk bij te lopen.

Hier in Laos is het allemaal wat puurder. We verwachten hier een week of 2 te zullen zijn om het noordelijke deel van Laos te gaan bezichtigen. In het zuiden zit niet zo heel veel en we nemen liever wat meer tijd voor Vietnam. Vientiane, de hoofdstad van Laos is erg klein en knus. Overal kleine kroegjes en restaurantjes en erg vriendelijke bewoners. Ookal is het nog niet vreselijk toeristisch, je merkt wel dat het groeiend is hier. De tuk-tukjes staan al bij aankomst op het busstation voor je in een rijtje en laten dan ook graag van zich horen.
Het is hier duidelijk veel armer dan in Thailand, minder verharde wegen en auto's die soms (bijna) uit elkaar vallen.

Nog geen foto`s... die volgen weer.

Groetjes en tot nader bericht maar weer!!

M & M

• 23 Februari 2005 - 11:35

Jaco En Diana:

heeee,reizigers,waar vinden jullie toch steeds al die internetcafe's?????
    Gezellig hoor,we zijn benieuwd naar de foto's!veel liefs!!

• 23 Februari 2005 - 13:52

Marion, Peter En Lien:

Hallooooo Hier vanuit de administratie (neeee we hebben niks beters te doen) een berichtje van ons. Wij zijn blij. Jullie ook? Wij zijn blij dat we eindelijk jullie website hebben gevonden want hier op school was natuurlijk niks bekend..pfff
    Roddels: Ook de griepepidemie is toegeslagen op het AS dus je was net op tijd weg!! Heb jij even geluk. Maar.. de bikkels werken natuurlijk gewoon door.
    Feiten: Wiebe doet het leuk met je klasje. Ze hebben al helemaal zin in gala en voorstelling. Maarja daar ben jij niet bij he? Dat is jammer...

Nou. Marion vindt het wel erg decadent dat er in Bankok niets voor jullie te beleven is. Maar gelukkig hebben we laos nog.
    We volgen jullie op de voet (kijk eens achter je!!) want iedere vrije minuut zitten we achter de pc om M en M op te zoeken. Dat is inmiddels al een nieuw Werkwoord hier. We gaan 'eMeneMemmen' Peter kan het nog niet helemaal uitstpreken naar daar heeft hij wel vaker last van. Zeg, het is pas kwart voor 3.... we moeten nog een half uur aanwezig zijn. Gelukkig is het dagboek lang genoeg. Wat een onzin he? Nou we houden jullie niet langer op. Want je hebtmaar een half jaar de tijd... DOEIIIII
    Groetjes van M en P en L

• 24 Februari 2005 - 09:45

Kriek:

Ristorante!

• 24 Februari 2005 - 12:24

Nienke:

Hoi daar,
    Lekker relaxed in Laos. Geniet in Ventiane nog maar van het lekkere eten. Dat zal iets minder worden in het Noorden. Oh ja de zwitserse bakker heeft heerlijke broodjes met kaas. Maar daar zijn jullie misschien nog niet aan toe.
    Groetjes

• 24 Februari 2005 - 22:15

Connie:

leuk om de eerste perikelen te lezen, maar de volgende keer toch maar een blijer verhaal....hoop ik voor jullie, groetjes en goed dat ik eens zie wat die hardwerkende collega's op school allemaal doen...

• 25 Februari 2005 - 22:56

Hmeemmm:

Ben een beetje Tony. Groetjes K-Litje..Nl

• 26 Februari 2005 - 09:55

Lien:

Hoi Hoi daklozen, loopt nu alles wel naar wens? Hoe gaat het met roken?
    X Lien & Leonardo

• 01 Maart 2005 - 07:20

Jörgen:

Dag reizigers.

Het ziet er allemaal mooi uit. Ik krijg ook zin om lekker in Azië rond te toeren! Veel plezier nog.

gr. Jörgen