Wat een busreis! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu Wat een busreis! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu

Wat een busreis!

Door: Martijn en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marjorie

26 Februari 2005 | Laos, Luang Prabang

Hoi Allemaal,

Iedereen weer bedankt voor de leuke berichtjes!

Het lijkt echt of we al heel lang weg zijn nu, je hebt nu al zoveel indrukken te verwerken.

We zijn gisteren aangekomen in Luang Prabang, meer in het noorden van Laos na een busrit van 12 uur. Ik geloof dat het wel de engste busrit is die we ooit hebben gemaakt.
Heel hoog in de bergen met hele diepe afgronden en heel veel bochtjes.
Natuurlijk was onze bus weer eens kapot.(We durfden niet te vragen wat er precies aan de hand was maar we hoopten maar dat het de remmen niet waren.)
Nadat de buschauffeur en zijn maatje anderhalf uur hadden gerommeld met stokken en rubberen bandjes konden we uiteindelijk dan toch weer verder.
Het was onderweg wel prachtig om de natuur en cultuur van Laos zo te zien. We kwamen langs heel veel 'hill-tribes', het bergvolk van Laos.
Ongelooflijk hoe die mensen daar leven en alles zelf maken met dingen uit de natuur.

Luang Prabang is een klein stadje aan de oever van de Mekong River. Het is erg knus en gezellig en in vergelijking met Vientiane in prijs ongeveer gelijk.
We hebben flink rondgewandeld, wat tempeltjes bekeken en heerlijk gegeten. Het is ook hier allemaal spotgoedkoop.
Morgen bekijken we de bekende grotten van Pak Ou. We hebben een visum aangevraagd voor Vietnam, waar we rond de 7e maart willen zijn.

Ook weer wat foto`s toegevoegd en ook van Vientiane om jullie een indruk te geven.

Sabaideeeeeeeee!

Martijn en Marjorie

• 26 Februari 2005 - 15:53

Jaco En Diana:

Wat een avonturen allemaal in zo'n bus,hebben jullie daarna maar een oud brikkie aangeschaft??Haha,leuke foto's,maar ik denk dat wij toch maar een ander petje meenemen..Nog een heel goed vervolg van jullie reis met veel liefs en een dikke zoen!!

• 27 Februari 2005 - 19:20

Ad En Mariette:

Het lijkt erop alsof we zelf op reis zijn. We genieten volop van jullie verslaglegging en jullie foto's. De wereld wordt zo steeds dichter bij. Inderdaad jullie hebben al veel gedaan in korte tijd. Toch knap dat jullie de reis zo uitgestippelt krijgen. Blijf genieten en hopelijk in een beter vervoersmiddel.Veel liefs van ons allen xxx!

• 27 Februari 2005 - 19:26

Wiebe:

ha majorie en martijn,
    heerlijk jullie verhalen, zelf lig ik al een week met griep op bed . gelukkig kon ik elke dag kijken waar jullie zijn.
    maakt het een stuk minder saai.
    Ik heb gisteren een wereldkaart gekocht en een uitdraai gemaaktvan jullie verhalen , jawel, morgenvoroeg o-uur ga ik met jouw klasje aan de slag. kijken of de wereld wat mooier word voor hun aan de hand van jullie verhalen, en grijpbaarder. heb er zin in!! Heel veel liefs

• 27 Februari 2005 - 21:33

Lien:

Hé Reizigers... Geweldig jullie verhalen. Maar die bus, oh my God dat wil je niet he? Zeg het is wel verwarrend, Lien en Lien he? Ik ben niet je zusje hoor. Heb je net uitgebreid gemaild. Take care!

• 02 Maart 2005 - 14:42

Kriek:

Leuk om jullie zo te volgen, zeker omdat het allemaal bekend terrein is. Heel veel plezier nog en niet te veel Lao biertjes!

• 03 Maart 2005 - 20:01

Ineke:

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen en zo jullie reis te volgen.
    Geniet ervan.
    Heel veel groetjes.

• 04 Maart 2005 - 08:18

Jaco En Diana:

Wij zitten hier in een wit sprookjeswonderland;prachtig al die sneeuw op de bomen!!Kunnen jullie je zeker haast niet voorstellen daar (lekker) in de tropische warmte...Veel liefs weer van ons!xxx

• 06 Maart 2005 - 15:53

Lien:

hallo, het sneeuwt.. jammer dat jullie er niet zijn anders had ik jullie even bekogeld! haha

• 08 Maart 2005 - 15:30

Kriek:

nou Tinus, de muziek staat op de MP3, wat een crime maar gelukt dus.
    Gaan jullie ook nog naar het zuiden?
    Het was hier echt winters, de koudt gemeten nacht in maart ooi; -20C, das toch bijna niet te geloven. In Tilburg viel de sneeuw wel een beetje tegen hoor maar in de rest van Nedeland was het gekkenhuis. NOU ja, de mzzl maar weer.

• 09 Maart 2005 - 07:40

Jochem En Marjolijn:

Super hoor, jullie reisverslag op Internet! Ook leuk om via de foto's een nog betere indruk te krijgen! Tja, wij zijn al blij dat we komend weekend naar Parijs gaan (jaaa, zonder kids). Maar stiekem natuurlijk erg jaloers op jullie reis. Inmmiddels zijn jullie dan in Vietnam? Benieuwd hoe het daar is. Heimwee hoef je niet te hebben. Maart roert zijn staart hier in NL. Sneeuw, regen, zon.....je kunt er geen peil op trekken! Groetjes!

• 09 Maart 2005 - 19:34

Joost:

Hééyy M&M, ziet er mooi, en relaxed uit allemaal!! Zijn jullie al in "Nam"?! Afgelopen zaterdag in Kadinskey een biertje gedronken op de reis van Kriek. Was gezelig en het is nog niets veranderd daar sinds jullie weg zijn!! Verder is de sneeuw helaas verdwenen en draait de politiek om de "gekozen burgemeester" dus........

VEEL PLEZIER!!