Gooooodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu Gooooodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu

Gooooodmorning Vietnam!

Door: Martijn en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marjorie

10 Maart 2005 | Vietnam, Hanoi

Hoi Allemaal!

We zijn weer online!
We vinden het erg leuk om alle reacties weer te lezen!

Na bijna een weekje te hebben doorgebracht in Luang Prabang zijn we met de bus naar Phonsavan gegaan. Weer 9 uurtjes door de lovely mountains met hun afgronden!

Phonsavan was een nieuw avontuur, het was er helaas niet warm maar STEENKOUD!
Het guesthouse waar we zaten had alleen een warme douche met zonne-energie en de zon was er niet dus de douche was ook erg KOUD!
Geen douche dus en lekker kleumen bij het vuur. De eerste avond werden we uitgenodigd voor een feest bij de lokale bevolking in een dorpje in de buurt. Speciaal voor deze gelegenheid werd er voor ons een schaap geslacht. Wel zielig om te zien maar het smaakte goed (in het donker).

Gelukkig werd de temperatuur in Phonsavan een stuk aangenamer na 2 daagjes kleumen.
We zijn toen een dagje naar de kraters van de bommen geweest en naar de vallei van de kruiken. Het is echt onvoorstelbaar hoeveel klusterbommen er nog liggen in Laos. Amerika heeft er echt enorm veel naar beneden gegooid(wat ze nog steeds ontkennen.) Ze liggen nog overal en je moet uitkijken dat je er niet op stapt anders ontploffen ze. Ze hebben helaas niet genoeg geld om ze allemaal op te ruimen. Heel indrukwekkend maar wel verschrikkelijk.
De grote bommen waar de klusterbommen in zitten worden echt overal voor gebruikt, voor hekwerken, barbeques, om gereedschap te maken enz. Ook hebben we nog 2 dorpjes bezocht waar alle kindjes kwamen kijken naar die rare falang(buitenlanders) met die grote neuzen (dang mo). Als we omkeken renden ze hard weg. Wel eng hoor!

Vanuit Phonsavan zijn we met de bus naar Vinh vertrokken. (Vietnam)
Weer zo'n heerlijke busrit over onverharde wegen door de bergen. Bij de grens steeds weer heen en weer gestuurd om papiertjes in te vullen en paspoorten te controleren maar na een uurtje konden we dan toch verder.

Welkom in Vietnam!
Weer pech onderweg.
De busreis eindigde in Vinh, een plaatsje aan de kust.
We hadden daar een enorm smerige kamer en verder was het ook niet echt een leuk stadje dus de volgende dag maar weer door naar Hanoi waar we nu zijn.

We hebben eindelijk weer een warme douche!
(En zelfs TV!!!!!)

Tot snel,
nogmaals bedankt voor al jullie leuke berichtjes!

Marjorie en Martijn

• 10 Maart 2005 - 08:58

Irenza:

Hallo luitjes!
    Jullie maken wel echt veel mee zeg, echt gaaf! Je word er wel hard van van zo'n koude douche en dan die pech met die bus dat zie je alleen in films! Mooie foto's enne duur die nieuwe auto?

groetjes Irenza

• 10 Maart 2005 - 10:13

Jaco En Diana:

lieverds,fijn dat jullie weer in de bewoonde wereld zitten..voor de contacten dan!!Wel leuk hoor,al die belevenissen bij dat bergvolk in Laos,ik kan me voorstellen dat jullie je af en toe wel eens erg opgelaten voelen met die grote neuzen!!!Fijn dat het weer een beetje warmer is in Hanoi en dat jullie een luxe kamer hebben!!!Nou,geniet overal maar erg van!!We zien elkaar gauw!!Veel liefs,xxx

• 10 Maart 2005 - 10:49

Marion:

Hoi, blij te horen dat het goed met jullie gaat. Geweldig om af en toe lekker weg te dromen bij jullie verhalen. Krijg je zelf ook zin in vakantie. Vanmorgen jullie verslag voorgelezen aan de leerlingen. Hun reacties zijn erg leuk en ze vinden het kei-spannend. Sommigen vinden het zelfs geen vakantie maar een avonturenfilm. Heel veel groetjes van O2C!!
    groetjes Marion.

• 10 Maart 2005 - 12:41

Anette Claerhoudt:

Hallo samen!!!!
    hoorde pas vandaag van het bestaan van deze site en ben dus meteen gaan kijken. Wat ontzettend leuk om jullie reis op afstand mee te beleven. Ik heb me op de mailinglijst gezet en zal jullie vanf nu heel erg goed gaan volgen.
    Liefs uit Boxtel!!

• 10 Maart 2005 - 17:33

Frank En Marian:

We willen jullie even laten weten dat we jullie 'op de voet' volgen.
    Geweldig al die verhalen en foto's.
    Geniet van jullie reis.
    Heel veel groeten.

• 11 Maart 2005 - 14:35

Ineke En Jean:

Adres van de site via Mariette gekregen Wat een avontuur. Wij volgen jullie vanuit Nuenen. Veel plezier Mooie foto's trouwens

• 11 Maart 2005 - 15:55

Ad En Mariette:

Nou martijn je hebt en verkeerd beroep gekozen. Je had schrijver moeten worden. Je verhalen zijn zo alsof je zelf bent en het meemaakt. Och misschien komt er wel een uitgeverij die met jou in zee wil. Blijf zo leuk schrijven dan kunnen we me blijven genieten van al het moois. Ook veel liefs aan Marjorie en ook vor jou

• 12 Maart 2005 - 09:25

Nienke En Jorgen:

Hoi hoi, Alweer in Vietnam, de tijd gaat al snel zeg. Erg leuk om te lezen dat het goed gaat en de foto's zijn ook super. We reizen met jullie mee. Hier in NL is het ook koud dus jullie waren niet de enige. Nu weer een warme douche is zeker weer een zaligheid. Dat ga je extra waarderen na een aantal koude waterstralen. Blijf genieten en foto's maken zodat ook wij mee kunnen genieten.
    Groetjes Jorgen en Nienke

• 13 Maart 2005 - 10:05

Bert En Nita:

Lieverds, we kunnen prima jullie reis volgen. Leuk hoor, een soort herbeleving van....
    De meeste plaatsen die jullie noemen worden zelfs vermeld in de grote bosatlas.
    Dat zou je toch ook niet denken dat het zo koud kan zijn. Vreselijk!!
    Wij gaan hier het voorjaar tegemoet en over een paar weekjes pasen vieren, eitjes tikken. Ja, dat " moeten " jullie daar wel missen, natuurlijk. Maar als ik denk aan het heerlijke eten daar zou ik toch wel met jullie willen ruilen. Hebben jullie nog geen last gehad van de buikjes?
    Geniet lekker daar, en hopelijk gaat het met de ( bus ) reizen wat minder beroerd.
    We denken aan jullie. Groetjes van tante en oompie.

• 14 Maart 2005 - 19:34

Ad En Mariette:

even een correctie op mijn schrijven. Deze pagina is niet gemaakt door martijn maar door marjorie!
    Maar uiteindelijk gaat het om de inhoud en de reisavonturen in Azie. Veel liefs van ons

• 15 Maart 2005 - 17:52

Lientje:

Superbedankt voor jullie mooie kadootje en telefoontje !! x Jezusje

• 16 Maart 2005 - 06:17

Gerda:

Wat een fantastische reis maken jullie. En wat een prachtige foto van de zonsondergang !
    Ik wens jullie nog veel avontuurlijke dagen toe !
    Groetjes vanuit Boxtel, waar het al lente begint te worden.
    Gerda

• 16 Maart 2005 - 08:54

Martijn (juist Die):

Best Mariette,

Ik zal een beetje uit proberen te leggen hoe zo`n pagina werkt. Eerst moet die gemaakt worden (in dit geval in Nederland al en wel door Martijn) en daarna zetten wij er allebei/ samen berichtjes en foto`s op na goed overleg.
    Zo dus ongeveer...

Groetjes, later!!

Martijn

• 16 Maart 2005 - 11:07

Pee:

Fantastische foto's weer en de berichtgeving wordt ook steeds flotter! Keep up the fun ;)

Vanuit een in lente verkerend nederland, de groeten. Pee

• 16 Maart 2005 - 22:09

Ad Nemariette:

Och die oude moeders die snappen er toch niet veel van hoe zo iets werkt. Ik sta er alleen al versteld van dat zoiets mogelijk is. Geweldig gewoon. Daar kan ik echt van genieten dus voor beide de complimenten! zo goed?

• 18 Maart 2005 - 20:16

Els:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Prima zo.Als ik in `jouw`lokaal zit, kan ik jullie reis op de landkaart volgen. Geniet er van. Groetjes