Hanoi - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Martijn en Marjorie - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Martijn en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marjorie

20 Maart 2005 | Vietnam, Hué

Xin chao!!

Daar zijn we weer, nog steeds vanuit Hanoi.

Inmiddels behoorlijk gewend geraakt aan de luxe van ons hotel en van alles wat de stad te bieden heeft.
Hanoi is een hectische en chaotische stad, waarvan de helft van de 3 miljoen mensen die er wonen zich verplaatst via hun motortje/ scootertje. Je kunt je dan misschien een beetje een voorstelling maken van de hectiek hier op straat. De enige verkeersregel die hier geldt is om gewoon maar te gaan, met als gevolg dat er regelmatig een Vietnamees of toerist voor zijn/ haar sokken gereden wordt.

We hebben ondertussen alle grotere attracties in en rond Hanoi bekeken/ bezocht; een twee-daagse trip naar Halong Bay, een van de mooiste locaties in Vietnam. Bekend om de fantastiche rotsformaties en blauw- groene wateren. Daar heerlijk geslapen op een Sampan (bootje) na een schitterende zonsondergang.
Verder een dagtrip gemaakt naar de Perfume Pagoda, een bekende tempel bij Hanoi, en natuurlijk het gebalsemde lichaam van Ho Chi Min in het Mausoleum gezien. Dag- en nachtmarktjes bezocht, pagoda`s en tempeltjes, art-galleries en barretjes, souvenirwinkeltjes en supermarktjes. Alles gezien, alles gedaan... Het is hier super!
Biertjes voor 0,08 Euro op straat (wij noemen ze dan ook `s werelds goedkoopste biertjes), en heerlijk goedkoop eten. Nu weer verder naar het zuiden...

Op naar Hue (zie kaartje)!!

Tot de volgende keer.

Groetjes,

Martijn en Marjorie

• 20 Maart 2005 - 08:24

Jaco En Diana:

Wat hebben jullie weer prachtige foto's gemaakt!!Heel leuk,jullie verhalen + foto's te bekijken en te lezen!Jullie hebben al heel wat gezien en meegemaakt!!Nou,wij vertrekken overmorgen...!!!!!Hebben er heeeel veel zin in,kijken er naar uit om jullie te ontmoeten!Veel liefs,tot snel!!!!

• 20 Maart 2005 - 09:19

Niels:

Nou, het ziet er erg relaxed uit allemaal hoor! Jullie kunnen zolangzamerhand wel zelf gaan gidsen daar in Hanoi ;-) Is het nou eindelijk gelukt met jullie visum? En ik hoorde dat jij een beetje ziek was, Martijn? Gaat dat inmiddels alweer beter? Nou, ik ben heel benieuwd hoe het vervolg van de trip gaat. Jullie zijn inmiddels vast al helemaal gewend aan het reizen. Levensritme op een laag pitje, niks moet, alles mag... Geniet er maar lekker van en ik kijk alweer uit naar de komende verhalen! Groetjes van Niels

• 20 Maart 2005 - 09:55

Anette:

Wat een bijzondere ervaring. Voor Peer erg leuk, want die is daar (13 jaar geleden) ook een maand geweest voor zijn werk.
    Hier begint de lente nu echt en wij genieten vabndaag van de eerste echte zonnige zondag!! ok mooi!!! Liefs, anette

• 20 Maart 2005 - 17:36

K-Litje.Nl:

Daaag Mutsen,

Zo te zien gaat i erg lekker in Vietnam. Vooral zo doorgaan!!!!!!!
    Kun je daar ook goed duiken in Vietnam???

Groeten uut Tilburg

• 20 Maart 2005 - 19:52

Ad En Mariette:

hoi joor en martijn. Het is wel een verschil met Laos denk ik. Wat hebben jullie uiteindelijk nog voor julie zelf gekocht met al die winkeltjes? De foto's zijn weer erg mooi. Ze zijn zo scherp.En niet te zatjes met die goedkope pilsjes

• 21 Maart 2005 - 12:38

Wiebe:

schitterende foto's joh!!

• 21 Maart 2005 - 19:09

Nicolette:

Leuk hoor al die verhalen en die foto met die bootjes is helemaal geweldig.
    Marjorie ik ben benieuwd of je gestopt bent met roken.
    De rokers op school hebben er een mooi terrasje bij (achter het muurtje).
    Verder gaat hier alles gewoon door. Nog geen roddels voor je. Ik zit alleen met een gebroken teen te soebatten. (met hockeyen) Geniet ervan en nog heel veel plezier!
    Liefs Nico

• 21 Maart 2005 - 19:29

Jaco En Diana:

hoi lieffies,morgen vertrekken we naar Hanoi we hopen jullie over 3 weken te ontmoeten in Saigon,maar dat zal wel lukken!!!!Van Ad en Mariette hoorden we,dat het goed gaat met stoppen met roken!!!Goed hoor,volhouden!!Ik ben trots op jullie!!!Tot gauw,dikke zoen!!!!En heel veel verhalen te vertellen straks!!!

• 21 Maart 2005 - 21:10

Lien (niet Je Zusje Maar Die Andere):

Ziet er goed uit allemaal. Leuke verhalen. Marjorie we hebben een rokersterras gekregen. Ik zou niet stoppen hoor want het is wel héél luxe nu... We missen nog een tafeltje en wat stoeltjes maar wellicht zijn die er wel tegen de tijd dat jij terug bent (en het weer te koud is om buiten te zitten..) Verder zijn er enorm veel bomen gekapt tussen gebouw C en B. Er staat nog ff een hekje omheen want het is nog niet helemaal klaar. Je zult het niet meer herkennen als je weer terug komt. Maar zover is het nog lang niet. Jullie gaan eerst nog volop genieten van al het moois. Je krijgt de groetjes van O2f want ik heb beloofd die over te brengen zogauw ik je zou mailen. Verder niks specta's gebeurd op school. Gelukkig maar...
    Veel liefs van Lien.

• 22 Maart 2005 - 06:36

Odin:

Goeiemorgen Martijn en Marjorie, Goh wat ben ik jaloers op jullie (maarja dat zal wel vaak tegen jullie gezet worden) Denk dat deze tocht iets is wat je niet meer zult vergeten, mooie foto's en wat een mooie omgeving. Als je nu nog stress hebt dan kom je er nooit meer vanaf. geniet ze en ik hou jullie in de gaten

• 22 Maart 2005 - 15:04

Joost:

HA LONG BAY, wat een heerlijkheid!! Hele mooie foto! Ik zou zeggen blijf genieten, wat niet zo moeilijk is volgens mij! Veel plezier, ook voor Jaco en Diana en tot de volgende mail dan maar weer. Groeten vanuit een kantoor!!!!!!!!

• 23 Maart 2005 - 22:47

Ad En Mariette:

Fijn te horen dat jullie nu in Hue zitten en dat het nu eindelijk toch gelukt was met het visum in Hanoi! Ben inderdaad benieuwd hoe het verder is in Hoian waar jullie over 2 dagen naar toe gaan. Toch wel heel bijzonder om samen met Martijn zijn ouders in hetzelfde land te zijn! Samen hebben jullie nu zeker veel gespreksstof van al het moois geloof ik. Veel liefs van ons enne veel XXX

• 27 Maart 2005 - 14:19

Vrolijk Pasen !!
    Joortje en Martijn en hebben jullie de paaseitjes daar al gevonden?
    Ze zon zal ze daar wel voor jullie gekookt hebben.
    veel liefs van ons xxx

• 28 Maart 2005 - 11:29

Omi Lidy:

Lieve M & M.
    Wat fijn dat ik hier in Leusden kon meegenieten van jullie reisavonturen. Ja, het is zeker een heel andere wereld waar jullie in verzeild zijn geraakt.
    Wat begon jullie reis met een pech, hè?
    Wat voel je je dan onzeker hè?
    Zijn jullie al gewend aan die ( voor ons dan ) zo andere culturen?
    Geniet maar volop en wees samen gelukkig met dat alles wat je nu beleven mag.
    Lieverds, ik wens jullie nog veel zonnige weken. Ook met D. en J. en blijf gezond en happy.
    Dikke hollandse pakkert van omi Lidy.